Екскурсія по індустріальних об’єктах Кривого Рогу
Оглядовий майданчик на кар’єр ПГЗК

Вступ
Все почалось з того, що я дізнався, що у Кривому Розі до Дня екскурсовода буде ярмарка екскурсій від Кривбастуру і Володимира Казакова. Більше всього зацікавила екскурсія з Володимиром на кар’єр ПГЗК. Одразу ж було вирішено їхати, так як Кривий Ріг одне з найцікавіших міст в плані індустріального туризму, та й просто вже рідне місто.
Володимир Казаков дуже любить свій Кривбас, створив багато маршрутів і водить ним туристів, короче крутий дядько.

Про кар’єр
Просто так приїхати самому і подивитись кар’єр ПГЗК не вийде – пускають сюди тільки організовані екскурсії

Дивитись на кар’єр ПГЗК можна як з відкритого майданчика, так і з критого павільйону

Кар’єр ПГЗК – самий масштабний у Кривбасі. Сировинною базою підприємства є Скелеватське магнетитове родовище залізистих кварцитів.
Сучасні розміри кар’єру ПГЗК:
Площа – 570 га
Довжина – 3000 м
Ширина – 2650 м
Глибина: по замкнутому контуру 360 м, з нагорною частиною 425 м.
Кількість горизонтів 28, із них розробляємих 19.
З початку розробки кар’єру добуто більше 1.57 мільярдів тонн руди.


Фотографії кар’єру ПГЗК та техніки в ньому
В день коли ми відвідали кар’єр ПГЗК в ньому кипіла робота. Я не майстер гірничої справи чи гірничий інженер, то ж далі фото технологічних процесів у кар’єрі без коментарів.
























Музей ПГЗК

Далі по плану екскурсії у нас був музей ПГЗК

Південний гірничо-збагачувальний комбінат – перше залізорудне підприємство СРСР по видобутку відкритим способом і збагачення бідних магнетитових руд. У 2018 році на обліку в організації налічувалося 3976 чоловік. Музей ПГЗК був заснований в 2015 році, організований за пропозицією колишнього директора, Героя України Короленка М.К. В музеї вже представлено понад 1500 експонатів. Серед них макети різної техніки, фабрик, підприємств. За експонатів можна простежити еволюцію промислового обладнання та гірничої техніки. Відвідувачі музею також мають можливість подивитися 3D-проекцію кар’єра ПГЗК, яка передає специфіку гірських робіт. На моніторах можна подивитися онлайн на вибухи в кар’єрі і роботу техніки. У планах музею профорієнтаційна робота з учнями і студентами. Вхід до музею безкоштовний. Час роботи з 8:00 до 17:00.
Графік проведення екскурсій в музеї ПАТ “Південний ГЗК”:
– вівторок, четвер 11.00, 15.00, 16.00 – індивідуальне відвідування екскурсій.
– понеділок – п’ятниця – відвідування музею за заявками структурних підрозділів ПАТ “Південний ГЗК” та інших організацій.
Автор тексту: Юрій Волошин
Як дістатися:
Громадським транспортом: трамвай №5, автобус №210. З центру міста добиратися потрібно буде близько 30 – 45 хвилин.

Музей гірничої техніки під відкритим небом
Останнім пунктом екскурсії був музей гірничої техніки під відкритим небом біля НКГОК, це кінцева маршруток 210, 261, 27 і ШТ 3м, трамваїв 6, 7 ,8, 11, 27.
Зупинюсь більше на експонатах виставки.
Автомобіль “БелАЗ – 7548”
Використовується для транспортування гірничої маси по технологічних дорогах на відкритих розробках корисних копалин
Дата введення в експлуатацію – 1999 рік
Вантажопідйомність – 42 тонни
Габаритні розміри:
– довжина – 8090 мм
– ширина – 4620 мм
– висота козирку платформи – 4280 мм
– висота козирку піднятої платформи – 8220 мм
Потужність двигуна – 360 к.с.
Завод виробник – Білорусь, м . Жодино




Тепловоз ТЭМ7-0034
ТЕМ7 (Тепловоз з Електричною передачею, Маневровий, 7-ма серія) — радянський маневровий тепловоз з електричною передачею змінно-постійного струму, з осьовою формулою 2+2−2+2. Найпотужніший маневровий тепловоз, який експлуатується на залізницях країн колишнього СРСР.

Технічні дані | |
---|---|
Конструкційна швидкість | 100 км/год |
Осьова формула | 2+2−2+2 |
Робоча маса | 180 т |
Потужність дизеля | 1470 кВт (2000 к.с.) |
Діаметр коліс | 1050 мм |
Запас пального | 6000 кг |
Запас піску | 2300 кг |
Запас води | 950 кг |
Запас мастила | 800 кг |

Критий вагон
Використовується для забезпечення збереження перевезених вантажів в несприятливих погодних умовах, захисту від крадіжки і механічних пошкоджень.
Дата введення в експлуатацію – 1909 рік
Габаритні розміри:
– довжина по осям зчеплення автозчепок – 8000 мм
– ширина – 3500 мм
– висота – 3200 мм
Завод виробник – Німеччина.

Думпкар 2ВС-105
Використовується для перевезення гірської маси з кар’єрів і вивантаження на ДФГД
Дата введення в експлуатацію – 1986 рік
Вантажопідоймність – 105 тонн
Вага – 55 тонн
Габаритні розміри:
– довжина по осях зчеплення автозчепів – 14900 мм
– ширина – 3520 мм
– висота – 3241 мм
Завод виробник – Зелена Гура (Польща)

Колієремонтна машина ППРМ
Використовується для виконання підйомно – рихтувальних робіт на шляхах з шириною колії 1520 і 1435 мм
Дата введення в експлуатацію – 1988 рік
Вага – 6 тонн
Габаритні розміри:
– довжина – 4850 мм
– ширина – 2720 мм
– висота 2735 мм
Завод виробник – Істінський завод

Навантажувач ковшовий НКШ
Призначений для механізації навантаження гірської маси при проведенні і очищені водовідливних канавок і траншей, розташованих уздовж рейкового шляху і при очищенні гірничих виробок від просипів
Дата введення в експлуатацію – 2007 рік
Габаритні розміри:
– довжина – 4100 мм
– ширина – 1200 мм
– висота – 1650 мм
Завод виробник – ОАО КЗГМ

Еклектровоз контактний шахтний К-14
Призначений для транспортування составів по підземним виробкам шахт і копалень з ухилом до 0,005 і радіусом заокруглення рейкових шляхів не менше 18 м
Дата введення в експлуатацію – 2003 рік
Вага електровоза – 14 тонн
Габаритні розміри:
– ловжина – 5210 мм
– ширина – 1350 мм
– висота – 1650 мм
Завод виробник – Дніпропетровський електровозобудівний завод

Вагон шахтний ВГ 4,5А
Призначенйи для транспортування гірничої маси у горизонтальних виробках від завантажувальних пунктів до приймальних бункерів перекидачів.
Дата введення в експлутацію – 2014 рік
Вантажопідйомність – 13.5 т
Габаритні розміри:
– довжина – 3950 мм
– ширина – 1350 мм
– висота 1550 мм
Об’єм кузова – 4.5 куб. м
Тип зчіпки – ланкова, що обертається
Маса – не більше 4000кг
Завод виробник – ПП “Вента”, м. Донецьк
Реставрований в 2018 році

Ківш крокуючого екскаватора ЕШ-6/45 (із зубами)
Використовується для відкритих розробок корисних копалин
Об’єм – 6.3 куб. м.
Габаритні розміри:
– довжина – 3950 мм
– ширина – 2545 мм
– висота – 2520 мм
Завод виробник – Новокраматорський машинобудівний завод

Стрічковий конвеєр СМ-5 ДФ №2
Використовується для транспортування гірської маси.
Продуктивність – 3360 т/год
Швидкість руху стрічки – 2.0 м/с
Ширина стрічки – 1600мм
Довжина – 10м
Тип стрічки – резино – тканинний
Двигун: тип 4Аn – 1500 об/хв
N – 75 кВт

Шламовий насос НП – 800
Використовується для перекачування абразивних гідросумішей (хвостів збагачення залізних руд) у шламовому господарстві РЗФ
Дата введення в експлуатацію – 2007 рік
Вага – 31876 кг
Габаритні розміри:
– довжина – 4832 мм
– ширина – 3240 мм
– висота – 3110 мм
Потужність насосу – 2400 кВт
Завод виробник – Криворіжський завод гірничого обладнання

Насос 8ГрМ
Насос грунтовий використовується для перекачування абаразивних гідросумішейв технологічних процесах РЗФ-2 на стадіях класифікації проміжних продуктів збагачення
Дата введення в експлуатацыю – 2002 рік
Габаритні розміри:
– довжина – 1600 мм
– ширина – 1000 мм
– висота по корпусу – 1000 мм
Завод виробник – АТ “Дніпроважмаш”

Насос 12ГРК
Насос ґрунтовий використовується для перекачування абразивних гідросумішей в технологічних процесах РЗФ-2 на стадіях класифікації проміжних продуктів збагачення.
Дата введення в експлуатацію – 1976 рік
Габаритні розміри:
– довжина – 1800 мм
– ширина – 1470 мм
– висота корпусу – 1550 мм
Завод виробник – Бобруйський машинобудівний завод ім. Леніна

Барабан сепаратор Metso (з ванною)
Використовується для мокрого збагачення магнетитових залізних руд на РЗФ – 1,2 шляхом розділення продуктів збагачення на магнітну та немагнітну складову.
Дата введення в експлуатацію – 2011 рік
Вага барабана – 4325 кг
Загальна вага – 6765 кг
Потужність електродвигуна – 11 кВт
Швидкість обертання 20 об/хв
Окружна швидкість барабана 1,3 м/с
Габаритні розміри:
– довжина – 5000 мм
– ширина 170 мм
– висота – 2000 мм
Завод виробник – Metso Minerals

Пам’ятники
Поруч, біля виставки техніки знаходиться Сквер пам’яті загиблим на виробництві працівникам гірничого департаменту

І встановлено два пам’ятних каменя.
1. Пам’ятний камінь закладений 28 квітня 2015 року, в рамках Всесвітнього дня охорони праці, в пам’ять про працівників, загиблих в результаті нещасних випадків на виробництві.
“Пам’ятаємо наше минуле, будуючи безпечне майбутнє!”
2. Пам’ятний камінь закладений 28 квітня 2015 року загиблим воїнам при виконанні військового обов’язку під час захисту територіальної цілісності та недоторканості України.

Мільярдна тонна руди, що добута в гірничому департаменті Арселор Мітал Кривий Ріг

Більше кар’єрів
Озера на місці вугільних кар’єрів поблизу Світловодська
Яблунівка – Тернівка – Мала Смілянка
Ще про Кривий Ріг
Кривий Ріг : ботанічний сад восени
Дата подорожі: 22 лютого 2020 року
Друзі, побачили неточність чи хочете щось сказати – пишіть в коментарях!