Цвіткове: подорож до живих паровозів

Подорож до одного з останніх в Україні паровозного депо

Кожен хто проїзжав станцію Цвіткове і дививсь у вікно не міг не помітити безліч паровозів, що стоять за бетонним парканом на станції. Сьогоднішня розповідь про них – залізних трудяг з минулого.

Цвіткове стоїть трохи осторонь від автомобільних доріг, автобусом сюди не доберешся. А от залізницею без проблем, розклад електричок і дизелів на uz.gov.ua. На станції також зупиняються пасажирські потяги.

Історія станції

Селище Цвіткове, як і станція, назване за прізвищем поміщика Митрофана Цвіткова. Залізниця Знам’янка – Фастів була здана у 1876 році, в тих же роках було збудоване старе приміщення станції і станційних споруд.

Маєток поміщика Цвіткова

З того часу зберігся сам палац Цвіткова та водонапірна вежа

А от приміщення вокзалу не збереглося. У 2003 році у зв’язку із введенням в експлуатацію швидкісної магістралі Київ — Дніпропетровськ була проведена реконструкція станції та прилеглих територій, збудовано нове сучасне приміщення вокзалу.

вокзал ст. Цвіткове

Біля станції ще збереглось пару історичних будівель.

В гості до паровозів

паровози Цвіткове

Паровози не залишать байдужим будь-якого транспортного фаната, мандрівника чи любителя історії і старовинни. Хоч вони вже давно не бігають по залізним магістралям та ще асоціюються з залізницею і широко використовуються в ілюстраціях, рекламі та інших візуалізаціях пов’язаних з рухом, транспортом, залізницею.

Не менш цікава подорож   Зимово - весняний ліс

Цвіткове – унікальна станція, яка є не тільки великою базою запасу Укрзалізниці, а ще й діючим паровозним депом. На жаль, так повелось ще з 90-х, що про збереження історії залізниця не дбає і все те, що могло б піти в музей і радувати наступні покоління банально ріжеться на метал.

Та є люди яким небайдужа історія і які своїми силами відновлюють паровози, щоб зберегти їх для нащадків – ці люди це Асоціація Збереження Історії Залізниць України (АЗІЗУ). До них ми і завітали

Паровоз Су 251-86 відновлений силами АЗІЗУ, він знімався у фільмах і не раз радував черкащан поїздками.

Су 251-86

Паровози Эр 797-68 та Л-5141 чекають своєї черги на відновлення

Эр 797-68 та Л-5141

Фото називається знайди паровоз

Цвіткове

Окрім паровозів тут ще є ТЭ3-7305 і маневровий ТГМ3

Фото piktor.org.ua

Неподалік від паровозів стоїть цікавий агрегат – це заправочно-сушильна машина, яка зроблена з паровозних тендерів. Вона призначена для сушки паровозів і має дизельний двигун.

В 2015 році був проїздом на станції, вдалося зробити пару світлин через паркан, влітку з травою картина більш оптимістична

Эр 798-71
Эр 798-72
Эр 797-85

Паровози в українських фільмах

Нещодавно вийшов фільм Крути 1918 і паровоз Эр 798-71, там знімався. Його можна бачити на початку трейлеру. До речі, раджу подивитись фільм Крути 1918, якраз він вийшов у прокат

Ще один паровоз, який стоїть в депо Цвіткове Су 251 – 86 у 2012 році знімався у фільмі “Поводир”, також зйомки велися і на території станції. В цьому ж фільмі знімався і паровоз зі станції Гайворон Гр-280.

Не менш цікава подорож   Черкаси - Сунки - Сміла

Читати ще про поїздки і паровози

Перший раз паровоз Су 251-86 приїхав у Черкаси у травні 2012. Ніхто не оголошував цю тестову поїздку, паровозний гудок ще довго був темою для розмов містян в мережі і наживо. А от в листопаді 2012 проїхатись могли всі бажаючі.

Про поїздку цю заздалегідь розповсюдили інформацію, то ж людей прийшло багато. В святковій атмосфері пройшло все дійство і хотілося побачити паровоз ще раз в наших краях.

Про поїздки я писав читати раз і два

Про паровозне депо Цвітково у своєму влозі розповідав Олег Васильєв, який веде цікавий канал про залізниці України. Ось його відео про цю поїздку

Також раджу прочитати пост Піктора про поїздку

Замість епілогу

Якщо подивитись на наших найближчих західних сусідів то зі збереженням історії у них все нормально. От наприклад у невеликому місті біля Познані Вольштині є музей паровозів, там не тільки можна подивтись на паровози, а й покататись на них у ретро вагонах, дати поїздок є на сайті. Нам поки до такого далеко

Маю надію, що в Укрзалізниці, щось зміниться і керівництво нарешті задумається над збереженням історії для нащадків, не буде ставити палки в колеса АЗІЗУ, і нарешті на базі депо “Цвіткове” таки організують музей, що збільшить туристичну привабливісь Черкащини в цілому. Що Одеська залізниця таки відновить свої паровози, дасть їм нове життя, активісти звісно ж цьому посприяють, а паровози у свою чергу будуть радувати числених туристів і заробляти Укрзалізниці гроші.

Не менш цікава подорож   Велоподорож Корсунщиною: Корнилівка, Корсунь, Кошмак

Comments

comments