П’ятихатки – одне з міст, про яке всі чули, проїзжали, але не були там. Отже поїхали
Дорога до П’ятихаток
Звісно до міста, яке почалось з станції, краще всього їхати потягом. Тут зупиняється Інтерсіті з Києва, то ж доїхати можна швидко і з комфортом. Актуальний розклад як зажди на uz.gov.ua.
Проблематично, але можна доїхати сюди автобусом з Кривого Рогу чи Дніпра.
Вокзал в П’ятихатках
Головну окрасу міста неможливо не побачити – це будівля залізничного вокзалу.

У 1886 році на території Саксаганської волості Верхньодніпровського повіту розпочалося будівництво вузлової станції, поблизу якої було побудовано перші п’ять хат, звідки й виникла назва населеного пункту та залізничної станції.


В місті 2 залізничні станції. Друга – П’ятихатки – стикова, технічна, там міняють електровози, бо ж стикується мережа з змінним і постійним струмом, на пасажирські потяги там немає посадки.

В серпні 2020 велись роботи по фарбуванню фасаду, зараз вже, більше всього, що вокзал зустрічає пасажирів свіжим фасадом.

Старі привокзальні квартали
Перейшовши міст потрапляю в старі привокзальні квартали.
Тут привертає увагу будівля каналу. Читаю на ukrtv.org:
П’ятихатський місцевий недержавний інформаційно-розважальний телеканал.
День народження – 17 жовтня 1992 року (мовлення на власній щоглі), день кінця мовлення – 2 січня 2017 року. Останнім часом мовив 5 год/добу за розкладом 18:00-23:00 та офіційно ретранслював “5-й канал” (2 год/добу)
Канал вже став історією…

Колись тут була школа – зараз же це житлові будинки.



Житловий будинок кінця XIX – XX століття побудови

Коли знімав ці будинки довелось поспілкуватись з жителем на предмет для чого і куди я знімаю. Відповідь що турист і знімаю історичні будівлі, його цілком задовольнила.


Історичні сараї

МАФ вже теж історія, здається я такі в ранньому дитинстві ще застав.

Є будиночок і одноповерховий

Пройшов пів міста, щоб побачити сивол П’ятихаток – паровоз.
Паровоз – символ міста П’ятихатки
Паровоз Эш – 4256 єдиний в Україні, збудований в 1922 році на локомотивобудівному заводі NOHAB в Швеції, місто Тролльгеттан.

Десь би в Європі ним опікувались як цінним музейним експонатом. У нас же символ міста ледве не розпиляли на метал цієї весни. Я вже не кажу як засмічено і насрано там.
Про паровози в Цвітково можно прочитати тут

Повезло що їхав автобус, на ним і повертаюсь в центр міста

Вулицями міста П’ятихатки
Залізниця ділить місто навпіл, це мені нагадує Знам’янку.

На в’зді в місто елеватор і скульптура селянки біля колосків


В центрі міста Свято – Благовіщенський храм – від нього починається вулиця Пушкіна.

Побудований в 1998 році

Героям АТО присвячується
Захисникам вклоняємось низько
Вам завжди в наших думках жить


Краєзнавчий музей – коштує пару гривень, раджу відвідати, добре представлена історія станції і наколишніх сіл.


Кам’яні баби — це кам’яні статуї висотою від 1 до 4 метрів, що зображували воїнів, зрідка — жінок. Ставились вони на курганах древніми народами, наприклад, скіфами, половцями, іншими.
Ця стоїть тут з 1993 року. Інформація звідси

Меморіальні дошки на школі №2


Дошка почесних громадян району

Тут був Ленін

Банер із фото Артема Кургана

Ліквідаторам аварії на ЧАЕС


Героям Небесної сотні і загиблим у російсько – українській війні на Донбасі

Синам України, які загинули на війні з російськими окупантами

Храм Воздвиження Чесного і Животворчого Христа Господнього ПЦУ

Фонтан

Загиблим землякам

Це вже класика

Вічна пам’ять землякам які загинули в Афганістані

На іншому кінці міста стоїть ще монумент – літак. Бої тут були запеклі, нацисти не хотіли віддавати цей важливий залізничний вузол.

Кінець пішохідної вулиці Пушкіна

Танк побудований на кошти письменника А. Толстого. Встановлений на честь воїнів – визволителів району 5-ї гвардійської танкової армії по ініціативі Героя Радянського Союзу Я.П. Вергуна.


Цей будинок навряд чи вже добудують. В ході децентралізації місто втратить статус районного центру, місцева влада нічого не зробить для попередження занепаду міста, то ж все більше людей перебереться , наприклад в Кривий Ріг, до якого тут зовсім поруч. Хоча ці 35 км ви будете їхати годину, а проблемні діляник взагалі краще обїзжати ґрунтовими дорогами …

Ще подорожі Дніпропетровською областю
Екскурсія на кар’єр ПГЗК (ЮГОК)
Нікополь
Пором Нікополь – Кам’янка Дніпровська
Дніпровська дитяча залізниця
Дніпровський вікенд: початок
Прогулянка на теплоході “Галина Андрусенко”
Ботанічний сад в Кривому Розі
Кривбас
Кривий Ріг : ботанічний сад
Дніпропетровськ: лютий 2010