Крюків

Крюків, колись історичне містечко на Полтавщині, зараз же частина Кременчука. Саме тут знаходиться завод що робить вагони і потяги.

Крюків: історія 

Крюків це історична територія в складі Крюківського району м. Кременчука. Заснований 1740 як село неподалік від Курукового озера, де 1625 була укладена угода між польським польним гетьманом С. Конєцпольським і козацькою старшиною, що її очолював М. Дорошенко. У 1745 в Крюкові налічувалось 162 двори, 486 жителів, у 1752 – 198 дворів, 394 ж. Крюківський шанець входив до складу Пандурського полку Нової Сербії. З 1764 Крюків – повітове місто Новорос. губ., з 1784 – Катеринослав. намісництва. 1796 віднесений до Кременчуцького повіту Малорос. губ., 1798 – знову до Новорос. губ. З 23.06 1803 посад Крюків підпорядковано Кременчуку, а 1817 включено до міста в складі Полтавської губернії. Сполучався Крюків з Кременчуком за допомогою парому, 1872 споруджено двоповерховий Крюківський міст, що зєднав лівобережну частину Харково – Миколаївської (тепер Південна) залізниці з її правобережною частиною.

З 1869 в Крюкові почали діяти Крюківські залізничні майстерні, реорганізовані на початку 70-х рр. 19 ст. у вагоноремонтні майстерні (тепер Крюківський вагонобудівний завод).  З 18 ст.  в К. містилися склади лісу, солі та ін. З того часу в посаді існували інтендантські склади. За переписом 1910 в посаді – 1142 двори, 5606 ж. На цей час із великих підприємств діяли також 2 парових млини, тартак. З 19 ст. поблизу існують каменоломні. Ну а далі Жовтневий переворот, війна, радянське життя …  

Прогулянка містом

Як добре що є BlaBlaCar – якісь дві години і я вже на місці. Не треба трястись в автобусах, чи то переплачувати в 2 раз в маршртукахю Кременчук зустрічає симпатичними балконами.
Крюківський балкон
І не любов’ю до Степана Андрійовича
надпис смерть бендере

Не менш цікава подорож   Комендантівка

На центральній вулиці Приходька ще збереглися старі будівлі.  
старі будівлі на вулиці Приходька
Вранішня містечковість
вулиця Приходька Крюків

Колишній будинок купця 1-ї гільдії Г. Чуркіна побудований в 1902 році. Колись там був банк Аваль, зараз же будинок продається
Колишній будинок купця 1-ї гільдії Г. Чуркіна

Роки тут зупинились
Крюків

На районі знаходиться станція Крюків на Дніпрі, де зупиняється лиш один потяг Харків – Херсон/ Херсон – Харків і приміські. Колись ще ім. Т. Шевченка – Харків зупинявся, зараз чогось відмінили по цій станції зупинку. Також в межах правобережної частини міста є зупинка Вагонозавод 
Крюків на Дніпрі

Симпатичний будиночок поруч із станцією, це будинок Юних техніків, а раніше приймальний покій Харківсько-Миколаївської залізниці. Побудований очевидно до 1917 року. 

будинок Юних техніків

Не може не привернути увагу палац культури імені Івана Федоровича Котлова, який є пам’яткою архітектури. Побудований в 1925 – 1927 роках.  
палац культури імені Івана Федоровича Котлова

Будинок знаходиться по вулиці Приходька поруч з парком. 

Автор проекту уродженець Кременчука Ф. Мазуленко. Палац збудовано в стилі українського модерну з використанням елементів української народної архітектури.

Перший робітничий клуб

Всередині клубу є фойє, вестибюль, зал для глядачів на 800 місць з амфітеатром, балконом і клубної, де розташовувалися кімнати для гурткової роботи та бібліотека на 8 тис. томів з читальним залом. Стіни і стелі клубу розписані в національному українському стилі

Клуб названо на честь кременчуцького комуніста-революціонера Івана Федоровича Котлова (1874 — 1919 рр.), який у 1900 — 1916 рр. працював малярем у Крюківських вагоноремонтних майстернях.

Перший робітничий клуб Крюків

 

Поруч якась недобудова. Цікавого там нема нічого 

Не менш цікава подорож   Опішне

Вхід в Крюківський парк 

парк в Крюкові
Крюківський парк 

Будинок культури вид з парку
палац Котлова

Незрозуміла будівля в парку

Крюків парк

Якийсь літній павільйон
Крюків парк

Білочка в парку
Крюків парк

Церква

Крюківський серпень
Крюків серпень

Заводський стадіон
Вагоностроитель Крюков

Схоже на кінцеву тролейбусу. На почтаку 70-х років  на іншому березі Дніпра теж ходив тролейбус. Цікаво що на крюківському мосту не було ліній, тролейбуси тягали тягачем. Проіснувала лінія недовго. Схем в мережі я не знайшов. 
Крюків тролейбус

Доходжу до Крюківського вагонозаводу – чи не головного підприємиства Крюкова. 
Крюківський вагонозавод

Не може не привернути увагу будівля крюківського вагонобудівного заводу музею
будівля крюківського вагонобудівного заводу музею

До революції це житловий будинок керуючого головними майстернями Харківсько-Миколаївської залізниці. Побудований на почтаку ХХ століття.  Музей був закритий, думаю по суботам він не працює. 

житловий будинок керуючого головними майстернями Харківсько-Миколаївської залізниці

Ще один історичний будиночок
історичний будинок біля вагонозаводу

Артефакти минулого
артефакт совку

Недокомунізували 
Кременчук радянський артефакт

А в цій будівлі 1949 року міститься відділ кадрів вагонозаводу

Прохідна заводу 

Продукція заводу це,наприклад,   сучасний швидкісний електропоїзд “Тарпан”

Чи дизель – поїзд ДПКр-2

Ще будівлі вагонозаводу

будівлі вагонозаводу

будівлі вагонозаводу

Заводоуправління ВАТ «Крюківський вагонобудівний завод»
Заводоуправління ВАТ «Крюківський вагонобудівний завод»

Неподалік заводоуправління меморіал 

Доходжу до околиць Крюкова
гора Крюків

Вид з гори на Крюків 
гора Крюків

Крюківський кар’єр 

Він тут не такий великий як сусідніх Горішніх Плавнях, куди я раджу поїхати, подивитись на кар’єр і відвали, але теж вартий уваги 

Крюківський кар'єр
Крюківський кар'єр

Хоча і він вражає
Крюківський кар'єр

Руху ніякого в суботу в кар’єрі помічено не було. Крюківське кар’єроуправління Південної залізниці – так правильно він називається. Я так зрозумі що тут залізниця добуває камінь для своїх потреб і на продаж

Крюківський кар'єр

Щоб подивитись на кар’єр мені довелось лізти на гору, а потім спускатись вниз. З гори можна побачити Раківку і село Садки. 
Раківка і село Садки

Не менш цікава подорож   Полтава. Кадетський корпус

Новітні технології в селі Садки 
сонячна батарея в селі Садки

Садки

Приміське село Садки зливається з Крюковим. Мій маршрут по крюкову пролягав через це село. 

Садки школа

Село цікаве тим що тут як і в Кам’яних Потоках збереглась земська школа почтаку 20 століття
Садки школа

Я думав що це школи збудовані архітектором Сластіоном, але виявляється що ні. На жаль я не знайшов інформацію про цю школу і ту що в Кам’яних Потоках

Садківська школа

Садківська школа

вікна Школи в селі Садки
школа в селі Садки

Село плавно переходить в місто 
Кременчук в'їздний знак

Якби не балкони то хрущовка ще б пристойно виглядала 
Кременчук

Недоламаний майданчик 
Кременчук

Типічний пейзаж індустріального міста
Кременчук

Коза в середмісті 
Кременчук коза
Ikarus 280.33 1984 року випуску бігає ще й досі як службовий КВЗ
Ikarus 280.33

Я ще такі в Чекркасах застав, тільки жовтого кольору
Ikarus 280.33 в Україні

Симпатичний сквер 
Крюківський вагонобудівний завод

Зайчик в кущах 

Крюківський вагонобудівний завод

І котик
Крюківський вагонобудівний завод

Послання до Путіна 
Остановите войну!

Які тільки назви вулиць в Крюкові не зустрінеш. Тольятті це не тільки назва міста де роблять ВАЗи а ще й італійський комуніст, який помер у нас в Гурзуфі. 
вулиця Пальміро Тольятті

Цікаво що з ним сталось 
Крюків

Якщо не побілити то пофарбувати. Для чого тут рельса вмонтована не відомо. 
Крюків

Незрозумілий артефакт з минулого
Крюків

Церква новобудова 
Крюків

Мабуть якась дошка пошани була 
Крюків

Музей Макаренка, того самого відомого педагога 
Музей Макаренка

Недовго він тут жив 

Маленька хатка була зачинена. 

Чи то Антон Семенович потрапив під декомунізації, чи то вандалізм.  

Біля музею і закінчується прогулянка лівим берегом Кременчука 

Читати більше про Кременчук і Полтавщину

Годинна прогулянка правобережним Кременчуком

Весна в Кременчуку 

Вся Полтавщина по тегу

Comments

comments